MSSM Zon 1 Pitas: SKPP melombong emas.

Posted by | Posted in , , | Posted on 9:04 PM

Oleh : Muhamad Noor Awang Yahya


3 Mac - Skuad SKPP meraih 3 emas, 2 perak dan 1 gangsa di hari pertama kejohanan MSSM Zon 1 Pitas 2010 yang sedang berlangsung di Sekolah Kebangsaan Salimpodon Darat (SKESDA).

Kilauan emas pertama disumbangkan oleh adik Amirah Najla'a melalui acara lompat tinggi bawah 12 Tahun perempuan. Sebelum itu, sebutir pingat perak telah diraih oleh Napsiah dalam acara Lompat Jauh Perempuan 12 Tahun.

Emas kedua diperolehi melalui acara Lompat Tinggi Lelaki 12 Tahun oleh adik Faizal. Manakala satu lagi pingat emas diperolehi dalam acara 80 M perpagar Lelaki 12 Tahun oleh adik Mohd Roslan. Adik Mohd Roslan juga berjaya memperolehi sebutir pingat perak dalam acara Lompat Jauh Lelaki 12 Tahun.

Pingat gangsa diperolehi adik Nur Hanis Shamin dalam acara 80 M berpagar Perempuan 12 Tahun. Walaubagaimanapun harapan memungut pingat emas untuk acara tersebut terlepas apabila seorang lagi pelari, adik Ira Farhana terjatuh kurang 5 meter sebelum garisan penamat setelah mendahului peserta lain.

Skuad SKPP akan kembali berjuang di hari kedua untuk beberapa acara-acara akhir 100 M Lelaki dan Perempuan, 4 X 100 M Lelaki dan Perempuan dan  4 X 200 M Lelaki dan Perempuan. 

Tahniah kepada skuad SKPP.

 

 

Comments (3)